HYALURONOVÁ KYSELINA.

• Léčba výplachy močového měchýře kyselinou hyaluronovou je indikována u pacientů s opakujícími se bakteriálními záněty močového měchýře.

• Kyselina hyaluronová je jednou ze základních a  přirozených součástí ochranné vrstvy výstelky močového traktu (urotelu) tvořené glykosaminoglykany. Tato ochranná vrstva chrání tkáně před drážděním složkami moči. Poškození této ochranné vrstvy bylo popsáno jako jedna z možných příčin chronických zánětů močového měchýře nebo bolestivých stavů v pánvi. Aplikace kyseliny hyaluronové napomáhá obnově funkce ochranné vrstvy urotelu. Instilace kyseliny hyaluronové napomáhá obnově, ochraně a regeneraci stěny močového měchýře, a tím výrazně přispívá k úlevě od bolesti a snižuje frekvenci nucení na močení. Zeslabení v této GAG vrstvě epitelu močového měchýře mohou narušit její ochrannou funkci bariéry a umožnit přilnutí bakterií, mikrokrystalů, proteinů a iontů nebo průchod iontových a neiontových rozpustných zbytků (tj. močoviny) urotelem. Účinnou látkou je vysoce čištěná sodná sůl kyseliny hyaluronové. Přípravek nelze použít u pacientů se známou přecitlivělostí na kyselinu hyaluronovou, u těhotných a mladistvých do 18 let a při menstruaci.

• Vlastní instilace se provádí po dezinfekci zevního ústí močové trubice a zavedení sterilního močového katétru, močový měchýř se vyprázdní a poté se do něj instaluje roztok s kyselinou hyaluronovou. Po instilaci následuje polohování pacienta na lůžku a poté vestoje, aby byl roztok v kontaktu s celým povrchem sliznice močového měchýře. K dosažení léčebného účinku je třeba náplň močového měchýře udržet nejméně 30 minut, nejdéle 2 hodiny. Po výkonu zůstáváte na sledování v ambulanci obvykle 10 minut, poté můžete odejít/odjet domů. Můžete normálně jíst, pít a vykonávat běžnou denní činnost. Po aplikaci se můžete bez problémů pohybovat. Po uplynutí nejdéle 2 hodin od instilace látku přirozenou cestou (vymočením) odstraníte z těla. Pro dosažení co nejlepšího účinku je vhodné proceduru opakovat v týdenních intervalech, na začátku alespoň čtyřikrát. Četnost a vhodnost dalšího podání je u každého pacienta individuální, optimální užití Vám doporučí ošetřující lékař.

• Lékař podle vstupního vyšetření stanoví termín výkonu. Podrobné informace včetně přípravy na výkon obdržíte v tištěné formě. Výkon provádíme ambulantně na zákrokovém sále v místním znecitlivění. Pro snížení obav nebo úzkosti z výkonu můžete využít inhalační anestezii anestetickým plynem.

• Výkon je plně hrazen ze zdravotního pojištění.