OČKOVÁNÍ PROTI HPV.

• Kondylomata (anogenitální bradavice, condyloma accuminatum, fíčky) jsou výrůstky či bradavice způsobené virem HPV (lidský papillomavirus). Vyskytují se zejména v oblasti intimních partií a jsou nejčastější sexuálně přenosnou nemocí. Mohou být samostatné i mnohočetné. Inkubační doba onemocnění je od 3 týdnů do 8 měsíců. Přes intenzivní léčbu jsou kondylomata onemocněním, které se velmi často opakuje.

• Pro HPV onemocnění u mužů neexistuje systém časného vyhledávání počátečních stádií onemocnění. Očkováním se chráníte proti rozvoji tohoto onemocnění. Po očkování nejste rizikový pro svou partnerku/svého partnera, u které/ho by získaná infekce HPV mohla vést k rozvoji přednádorových stavů nebo rakoviny samotné na děložním čípku, hrtanu nebo análním otvoru, genitálním bradavicím nebo dalším HPV onemocněním.

• Očkování proti HPV provádíme pouze u mužů nad 18 roků věku, používáme vakcínu Gardasil 9U žen provádí očkování proti HPV gynekolog.

• Vakcínu podáváme podle třídávkového schématu (0, 2, 6 měsíců) do ramene. Druhou dávku podáváme dva měsíce po první dávce, třetí dávku podáváme šest měsíců po první dávce. Všechny tři dávky mají být podány v průběhu 12 měsíců. Vedlejší účinky: Očkování proti HPV je obecně dobře snášeno. Stejně jako v případě jakéhokoliv jiného očkování by pacient v době očkování neměl trpět akutním horečnatým onemocněním a po aplikaci očkovací látky se doporučuje vynechat větší fyzická zátěž po dobu 24 hodin. Nejčastějšími nežádoucími účinky jsou lokální reakce v místě vpichu jako je zarudnutí, otok či bolestivost a také bolest hlavy.

Očkování proti HPV není u dospělých mužů hrazeno ze zdravotního pojištění. Cena jedné dávky vakcíny je 3 555 Kč. Platba je možná v recepci platební kartou nebo v hotovosti.

​na urologické vyšetření a konzultaci léčby: očkování proti papilomavirům.

1. on-line

• nový pacient - zvolte datum a čas vyšetření.

• stávající pacient - zvolte nejprve jméno svého ošetřujícího lékaře, poté datum a čas vyšetření.

• Pokud nenacházíte vhodný termín, kontaktujte nás telefonicky.