PLASTIKA HYDROKÉLY.

• Hydrokéla je označení pro nahromadění tekutiny v obalech varlete. Hydrokélu dělíme na vrozenou hydrokélu tj. přetrvávající komunikaci mezi dutinou břišní a dutinou varlete a získanou hydrokélu, která může vzniknout buď při poškození cévního zásobení, úrazech, zánětech nebo nádorech varlete či nadvarlete, nejčastěji je však její vznik nejasný. Hydrokéla může být zejména v dospělosti způsobena onemocněním varlete a jeho přívěsků. Šourek se postupně bez doprovodné bolesti zvětšuje nebo pacient pociťuje tahavé bolesti směřující do třísla, často může dojít až k zanořování penisu.

• Lékař pozná, že se jedná o hydrokélu z typické anamnézy, vyšetřením pohmatem a sonografickým vyšetřením. Léčba může být konzervativní či chirurgická. Konzervativní léčba přichází v úvahu u novorozenců, kde se může hydrokéla vstřebat. Přetrvává-li hydrokéla více než jeden rok, je namístě léčba chirurgická. Dále je konzervativní léčba indikována u starých a rizikových mužů. Zahrnuje nošení suspenzoru, eventuálně provedení punkce hydrokély. Při chirurgickém zákroku lékař provádí řez na postižené straně šourku, tekutinu vypustí, varle a jeho obaly zreviduje a chirurgicky upraví tak, aby k hromadění tekutiny již nedocházelo. V některých případech je během operace vhodné zavést do šourku drén, který ponecháme krátkodobě i v pooperačním období. Po operaci se může běžně objevit přiměřený otok šourku - obvykle tím větší, čím větší byla operovaná vodní kýla. Otok se během několika týdnů zcela vstřebá. Po operaci je nutno dodržovat režimová opatření, celková doba nekomplikovaného hojení je až 6 týdnů.

• Pokud se muž rozhodne pro provedení plastiky hydrokély, musí nejdříve navštívit urologa. Lékař pacienta vyšetří, poučí o průběhu výkonu, o možných komplikacích, rizicích, výhodách zákroku i jeho alternativách. Před samotným výkonem pacient podepisuje informovaný souhlas s výkonem.

• Lékař podle vyšetření stanoví termín výkonu. Podrobné informace včetně přípravy na výkon obdržíte v tištěné formě/e-mailem. Výkon provádíme ambulantně na zákrokovém sále v místním znecitlivění. Pro snížení obav nebo úzkosti z výkonu můžete využít inhalační anestezii anestetickým plynem.

Výkon není v našem zdravotnickém zařízení hrazen ze zdravotního pojištění. Cena výkonu je 14 500 Kč. Platba je možná v recepci platební kartou nebo v hotovosti.

na urologické vyšetření a konzultaci výkonu: plastika hydrokély.​​