KRYOTERAPIE KONDYLOMAT.

• Kondylomata (anogenitální bradavice, condyloma accuminatum, fíčky) jsou výrůstky či bradavice způsobené virem HPV (lidský papillomavirus). Vyskytují se zejména v oblasti intimních partií a jsou nejčastější sexuálně přenosnou nemocí. Mohou být samostatné i mnohočetné. Inkubační doba onemocnění je od 3 týdnů do 8 měsíců. Přes intenzivní léčbu jsou kondylomata onemocněním, které se velmi často opakuje. Při výskytu kondylomat je důležité vyšetření a léčba sexuálního partnera/ky. Léčíme kondylomata v oblasti zevního genitálu, nikoliv v oblasti řitního otvoru. Žena musí být před léčbou kondylomat v oblasti zevního genitálu vyšetřena na gynekologii k vyloučení kondylomat uvnitř pochvy.

• Kondylomata po dezinfekci kůže odstraňujeme kryoterapií. Následně oblast výkonu dezinfikujeme a sterilně překryjeme. Používáme přístroj Cryoalfa pen od švýcarské firmy CryoSwiss. Objemná a mnohočetná kondylomata odstraňujeme pomocí kryoterapie, elektrokauteru a exkochleační lžičky.

• ​Lékař podle vstupního vyšetření stanoví termín výkonu. Podrobné informace včetně přípravy na výkon obdržíte v tištěné formě. Výkon provádíme ambulantně na zákrokovém sále v místním znecitlivění. Pro snížení obav nebo úzkosti z výkonu můžete využít inhalační anestezii anestetickým plynem.

• Výkon odstranění kondylomat kryoterapií není v našem zdravotnickém zařízení hrazen ze zdravotního pojištění. Cena výkonu je 2 200 Kč. Platba je možná v recepci platební kartou nebo v hotovosti.